Ogłoszenie
Drogie koleżanki uprzejmie prosimy z zapoznanie się z propozycją uaktualnionego Statutu Klubu i Regulaminu Organizacyjnego. Zmiany zostaną wprowadzone po głosowaniu na Zebraniu Walnym.
Tekst jednolity
STATUT
Świętokrzyskiego Klubu „AMAZ0NKI”przy Świętokrzyskim
Centrum Onkologii w Kielcach
Rozdział I
§ 1
1. Stowarzyszenie nosi nazwę „ Świętokrzyski Klub „Amazonki” przy Świętokrzyskim
Centrum Onkologii w Kielcach”.
2. Stowarzyszenie może używać skróconej nazwy „ ŚK Amazonki’’.
§ 2
1. Stowarzyszenie działa na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo
o stowarzyszeniach ( Dz.U. Nr 79 z 2001 r. poz. 885 z późniejszymi zmianami ), a także
ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
( Dz.U. Nr 96 poz.873 z późniejszymi zmianami ).
2. Stowarzyszenie powołuje się na czas nieokreślony.
§ 3
1. Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej ze szczególnym
uwzględnieniem miasta Kielc i województwa świętokrzyskiego.
2. Siedziba Klubu mieści się w Kielcach.
§ 4
Stowarzyszenie może używać pieczęci i oznaczeń zgodnie z obowiązującymi w tym
zakresie przepisami.
§ 5
1. Stowarzyszenie współpracuje z krajowymi, zagranicznymi i międzynarodowymi
organizacjami pozarządowymi i innymi instytucjami.
2. Stowarzyszenie może pozostawać członkiem tych organizacji na zasadzie pełnej autonomii.
§ 6
1. Działalność stowarzyszenia opiera się na pracy społecznej ogółu jego członków.
2. Stowarzyszenie do prowadzenia swych spraw może zatrudniać pracowników.
3. Stowarzyszenie może na realizację zadań statutowych zawierać umowy o pracę i inne
umowy prawa cywilnego z członkami, członkami zarządu i innymi osobami oraz
porozumienia z wolontariuszami zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie.
4. Stowarzyszenie zwraca koszty delegacji służbowych członkom, członkom zarządu,
pracownikom biura i wolontariuszom delegowanym do prac na rzecz stowarzyszenia
wg obowiązujących przepisów.
5. Stowarzyszenie prowadzi działalność w formie nieodpłatnej i odpłatnej ; zakres
działalności określa regulamin.
6. Działalność odpłatna dotyczyć może wyłącznie realizacji celów statutowych
stowarzyszenia.
7. Nadwyżkę przychodów nad kosztami stowarzyszenie przeznacza na działalność statutową.
Rozdział II
Cele stowarzyszenia
§ 7
1. Wsparcie psychiczne kobiet dotkniętych rakiem piersi w znalezieniu motywacji powrotu
do zdrowia i pomoc praktyczna w uzyskaniu możliwie najlepszej jakości życia w tym
poprawy sprawności psychicznej i fizycznej.
2. Prowadzenie działań dla wyrównania szans i eliminowania zjawisk wykluczenia
społecznego osób dotkniętych chorobą.
3. Informowanie społeczeństwa o problematyce chorób nowotworowych i znaczeniu badań
profilaktycznych.
4. Organizowanie działalności profilaktycznej z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom.
5. Upowszechnianie krajoznawstwa, kultury fizycznej i sportu.
6. Niesienie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i kobietom w trudnej sytuacji
Zdrowotnej.
7. Organizowanie grup wsparcia i samopomocy oraz prowadzenie rehabilitacji społecznej.
8. Pomoc w zaopatrywaniu w protezy piersi, peruki.
9. Prowadzenie telefonu zaufania.
§ 8
Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:
1. Szerzenie idei wczesnego wykrywania chorób nowotworowych i badań profilaktycznych
poprzez organizowanie szkoleń, rozpowszechnianie materiałów edukacyjnych i inne formy
przekazu oraz współpracę z instytucjami prowadzącymi walkę z rakiem.
2. Udzielanie pomocy w każdej formie przewidzianej statutem, członkom stowarzyszenia,
członkom ich rodzin i opiekunom.
telefonie zaufania.
7. Prowadzenie warsztatów szkoleniowych dla ochotniczek członkiń Klubu.
8. Organizowanie spotkań integracyjnych, imprez kulturalno- rozrywkowych
i sportowo – turystycznych oraz uczestnictwo w tego typu imprezach prowadzonych
przez inne instytucje.
9. Pomoc zainteresowanym członkiniom Klubu w uczestnictwie w pielgrzymkach
i spotkaniach z duchownymi.
Rozdział III
Członkowie ich prawa i obowiązki
§ 9
Członkowie dzielą się na:
a) zwyczajnych
b) wspierających
3) honorowych
§ 10
Członkiem zwyczajnym stowarzyszenia może być każda pełnoletnia osoba fizyczna
posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która złoży deklarację członkowską
i zostanie przyjęta przez Zarząd.
§ 11
Członek zwyczajny ma prawo:
1/ wybierać i być wybieranym do władz stowarzyszenia.
2/ uczestniczyć z głosem stanowiącym w Walnym Zebraniu Członków.
3/ zgłaszać wnioski i postulaty dotyczące działalności stowarzyszenia.
4/ korzystać z pomocy stowarzyszenia.
§ 12
Do obowiązków członka zwyczajnego należy:
1/ przestrzeganie postanowień statutu, regulaminów i uchwał władz Stowarzyszenia.
2/ czynne uczestnictwo realizacji celów statutowych Stowarzyszenia.
3/ regularne opłacanie składek członkowskich.
4/ zawiadamianie o zmianie danych zawartych w deklaracji.
§ 13
1. Członkiem wspierającym Stowarzyszenie może być osoba fizyczna lub prawna
zainteresowana merytoryczną działalnością stowarzyszenia, która zadeklaruje pomoc
finansową lub rzeczową i zostanie przyjęta przez Zarząd na podstawie pisemnej deklaracji.
2. Członkiem wspierającym Stowarzyszenie może być – osoba prawna, która działa
w stowarzyszeniu za pośrednictwem swego przedstawiciela.
§ 14
Członek wspierający ma prawo:
1/ zgłaszać wnioski i postulaty dotyczące działalności stowarzyszenia.
2/ korzystać z pomocy stowarzyszenia.
3/ uczestniczyć w Walnym Zebraniu Członków z głosem doradczym.
§ 15
Do obowiązków członka wspierającego należy:
1. Przestrzeganie postanowień statutu, regulaminów i uchwał władz stowarzyszenia.
2. Czynne uczestnictwo w realizacji celów statutowych stowarzyszenia.
3. Świadczenie zadeklarowanej pomocy.
§ 16
1. Członkiem honorowym stowarzyszenia może zostać osoba fizyczna szczególnie
zasłużona dla realizacji celów statutowych stowarzyszenia.
2. Członkostwo honorowe nadaje Walne Zebranie Członków na wniosek Zarządu.
3. Członek honorowy posiada wszelkie prawa członka zwyczajnego, a ponadto jest
zwolniony z płacenia składek członkowskich.
§ 17
Honorowym Prezesem stowarzyszenia może zostać były jego Prezes w przypadku
powołania go przez Walne Zebranie Członków.
§ 18
Członkostwo w stowarzyszeniu ustaje na skutek:
§ 19
1. Z uwagi na wyjątkową działalność i cele stowarzyszenia nie przewiduje się wykluczenia
członków z Klubu.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach ( np. sytuacja rodzinna, zdrowotna i inne) kiedy członek nie może uczestniczyć w działalności Klubu możliwe jest, na jego wniosek zawieszenie członkostwa w tym obowiązku opłacania składek członkowskich na czas trwania przeszkody.
3. Jeżeli członek stowarzyszenia nie opłaca składek członkowskich przez okres 6 miesięcy, członkostwo jego ustaje z mocy prawa – okoliczności powyższe nie stoją na przeszkodzie w ubieganiu się o ponowne członkostwo w stowarzyszeniu.
4. Przy ponownym ubieganiu się o członkostwo w Stowarzyszeniu istnieje obowiązek uiszczenia składki członkowskiej za okres 3 miesięcy poprzedzających ponowne przyjęcie do Klubu.
5. Członkowie stowarzyszenia zwolnieni są z obowiązku opłacania składek członkowskich
w momencie osiągnięcia 80 –go roku życia.
Rozdział IV
Struktura organizacyjna władz
§ 20
1. Władzami naczelnymi stowarzyszenia są:
- Walne Zebranie Członków
- Zarząd Główny
- Komisja Rewizyjna.
3. Kadencja władz trwa 3 lata, a ich wybór odbywa się w głosowaniu tajnym lub jawnym
w zależności od uchwał Walnego Zebrania Członków.
4. Uchwały zapadają zwykłą większością głosów bez względu na liczbę obecnych członków
uprawnionych do głosowania.
5. W przypadku zmniejszenia się – w czasie trwania kadencji ilości członków Zarządu lub
Komisji Rewizyjnej, władzom tym przysługuje prawo kooptacji z tym, że liczba
dokooptowanych nie może przekroczyć 1/3 liczby osób pochodzących z wyboru.
§ 21
1.Najwyższą władzą stowarzyszenia jest Walne Zebranie Członków.
2.Walne Zebranie Członków zwołuje Zarząd raz w roku, jako sprawozdawcze i co trzy lata
jako sprawozdawczo-wyborcze, zawiadamiając członków o jego terminie, miejscu
i proponowanym porządku obrad, co najmniej na 14 dni przed terminem.
3.Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków zwołuje także Zarząd Główny z własnej
inicjatywy oraz na wniosek Komisji Rewizyjnej lub co najmniej 3 członków w terminie 3 tygodni
od złożenia żądania.
§ 22
Do kompetencji Walnego Zebrania Członków należy:
1/ uchwalanie głównych kierunków działalności merytorycznej i finansowej stowarzyszenia.
2/ podejmowanie uchwał w sprawie zatwierdzania sprawozdań rocznych Zarządu i Komisji
Rewizyjnej.
3/ podejmowanie uchwał w przedmiocie absolutorium dla ustępującego Zarządu na wniosek
Komisji Rewizyjnej.
4/ ustalanie wysokości składek członkowskich.
5/ nadanie godności członka honorowego.
6/ podejmowanie uchwał w sprawach zmian statutu lub rozwiązania się stowarzyszenia.
7/ rozpatrywanie odwołań od wszelkich uchwał Zarządu.
8/ uchwalanie Regulaminu Organizacyjnego Klubu.
9/ rozpatrywanie spraw nie należących do kompetencji innych władz stowarzyszenia.
10/wybór i odwołanie członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
§ 23
1. Zarząd jest najwyższą władzą stowarzyszenia pomiędzy Walnymi Zebraniami Członków.
2. Zarząd składa się z 5 do 9 osób z tym ,że w jego skład wchodzą: prezes, wiceprezesi, sekretarz , skarbnik oraz członek/członkowie Zarządu.
3. Posiedzenia Zarządu zwoływane są przez prezesa w miarę potrzeby, nie
rzadziej niż raz w miesiącu.
4. Członkiem Zarządu nie może być osoba skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo
umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
§ 24
Do kompetencji Zarządu należy:
1. Reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz i działanie w jego imieniu,
2. Dysponowanie majątkiem Stowarzyszenia w ramach uprawnień przyznanych przez Walne
Zebranie Członków, w tym dysponowanie środkami pozyskanymi z przekazania na rzecz stowarzyszenia 1% podatku przez osoby fizyczne.
3. Realizowanie uchwał Walnego Zebrania Członów.
4. Sporządzanie sprawozdań z działalności Stowarzyszenia.
5. Zwoływanie i organizowanie zwyczajnych i nadzwyczajnych Walnych Zebrań Członków.
6. Uchwalanie planów działalności Stowarzyszenia oraz regulaminów w zakresie zadań
statutowych i zasad finansowania realizowanych przedsięwzięć.
7. Przyjmowanie członków lub ich zawieszanie, albo skreślenie.
8. Zawieranie umów w granicach upoważnień i obowiązujących przepisów.
§ 25
Oświadczenia woli w zakresie praw i zobowiązań majątkowych składają za
stowarzyszenie: prezes lub wiceprezes łącznie ze skarbnikiem lub inną osobą imiennie
upoważnioną przez zarząd.
§ 26
1.Komisja Rewizyjna składa się z 3-5 członków spośród których, wybiera się
przewodniczącego.
2.Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
a) kontrolowanie co najmniej raz w roku całokształtu działalności stowarzyszenia
b) występowanie do Zarządu z wnioskami wynikającymi z ustaleń kontroli i żądania wyjaśnień,
c) wnioskowanie o zwoływanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków
d) składanie Walnemu Zebraniu Członków sprawozdań ze swej działalności
oraz występowanie z wnioskiem w przedmiocie absolutorium dla ustępującego Zarządu
e) zawieranie i rozwiązywanie umów w imieniu Stowarzyszenia z członkami Zarządu
f) członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą być jednocześnie członkami organu
zarządzającego, ani pozostawać z nimi w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub
podległości służbowej.
g) członkami Komisji Rewizyjnej nie mogą być osoby skazane za przestępstwo umyślne
ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
3. Członkowie Komisji Rewizyjnej mogą brać udział w posiedzeniach Zarządu z głosem doradczym.
4. Komisja Rewizyjna podejmuje swe czynności w składzie od 3-5 osób.
Rozdział V
Majątek stowarzyszenia
§ 27
1. Majątek stowarzyszenia stanowią:
a) - wpłaty ze składek członkowskich,
b) - dotacje,
c) - darowizny, spadki, zapisy,
d) - wpływy z działalności statutowej w rozmiarach służących realizacji celów
określonych statutem,
e) - ruchomości,
f) - dochody z ofiarności publicznej.
2. Zabronione jest:
a) Udzielanie pożyczek lub zabezpieczenia majątkiem stowarzyszenia w stosunku do jego
członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie organów oraz pracownicy organizacji pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej osobami bliskimi.
b) przekazywanie majątku Stowarzyszenia na rzecz ich członków, członków organów lub
pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób
trzecich w szczególności jeśli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na
preferencyjnych warunkach.
c) wykorzystywanie majątku na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika ze statutowego celu stowarzyszenia, zgodnie z protokółem Walnego Zebrania Członków.
d) kupno towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie
stowarzyszenia, członkowie jego organów lub pracownicy oraz ich osoby bliskie na zasadach
innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
3. Cały dochód ze statutowej działalności przeznaczony jest na realizację celów określonych
statutem.
Rozdział VI
Przepisy końcowe
§ 28
Uchwałę w sprawie zmiany Statutu lub rozwiązania się Stowarzyszenia podejmuje
Walne Zebranie Członków:
1. Większością 2/3 głosów w obecności minimum połowy członków Stowarzyszenia –
w pierwszym terminie.
2. Zwykłą większością głosów bez względu na ilość obecnych – w drugim terminie.
§ 29
W przypadku rozwiązania się Stowarzyszenia Walne Zebranie Członków zadecyduje
o przeznaczeniu majątku stowarzyszenia i powoła Komisję Likwidacyjną, która przeprowadzi likwidację Stowarzyszenia.
§ 30
W sprawach nie uregulowanych Statutem mają zastosowanie aktualnie obowiązujące
przepisy ustawy: Prawo o Stowarzyszeniach oraz Ustawa o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie.
Kielce, ………….. 2022 r.
Świętokrzyskiego Klubu „Amazonki” przy Świętokrzyskim Centrum Onkologii
w Kielcach ul. Artwińskiego 3 C 25-734 Kielce
I. Przeznaczenie
- rehabilitacja psychofizyczna
- oświata zdrowotna
- kultura i turystyka
- warsztaty edukacyjne
II. Zakres obowiązywania i terminy
Niniejszy Regulamin Organizacyjny obowiązuje w Stowarzyszeniu.
Struktura organizacyjna - jest to układ władz i wzajemnych kompetencji.
Jako kryteria wyodrębnienia elementów struktury organizacyjnej uwzględniono wynikający ze Statutu:
- rodzaj realizowanych zadań,
- stosowane metody,
- uprawnienia do podejmowania decyzji.
III. Struktura Organizacyjna Stowarzyszenia
W strukturze organizacyjnej Stowarzyszenia wyodrębnia się następujące podstawowe obszary działalności:
- obszar bezpośrednio podległy Walnemu Zebraniu Członków
- obszar podległy Zarządowi
- obszar podległy Komisji
IV. System zarządzania i kontroli
- Walne Zebranie Członków a poza obradami Zarząd
- Kontrolę wewnętrzną realizuje Komisja Rewizyjna
- Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U.nr 20 poz.104)
t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2261
- Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. Ustaw nr 96 pkt 873 t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057, z późniejszymi zmianami)
- Statutu Stowarzyszenia
- Regulaminu Organizacyjnego Stowarzyszenia
V. Podział kompetencji i obowiązków
Zarząd Stowarzyszenia – poza kompetencjami wynikającymi z § 26 Statutu obowiązany jest do:
składania Walnemu Zebraniu Członków wniosków o członkostwo honorowe Stowarzyszenia
Komisja Rewizyjna posiada kompetencje wynikające z § 28 Statutu.
Członkowie Zarządu Stowarzyszenia – poza kompetencjami wynikającymi z § 26 Statutu obowiązani są do:
Prezes - obowiązki
- koordynacja prac Stowarzyszenia i jego Zarządu oraz reprezentowanie Stowarzyszenia
w kontaktach zewnętrznych
- Zarządzenia Prezesa
- odpowiedzialność materialnej za majątek Klubu
- pozyskiwanie funduszy materialnych dla realizacji zadań statutowych Stowarzyszenia
- zawieranie umów w imieniu Stowarzyszenia w granicach upoważnień i obowiązujących przepisów
- nadzór nad realizacją zleconych zadań publicznych wynikających z przepisów prawa
- nadzoru w organizowaniu rehabilitacji psychofizycznej
- współpraca z Federacją Stowarzyszeń Amazonki
- nadzór nad działalnością zespołu Ochotniczek
- nadzór nad działalnością edukacyjną
- kontakty z mediami
Wiceprezes ds. finansowych – obowiązki
- koordynacji zadań finansowych i rozliczeń Stowarzyszenia
- nadzoru w rozliczaniu dotacji w tym zleconych zadań publicznych ramach współpracy
z organami administracji publicznej
- nadzoru w rozliczaniu rocznej inwentaryzacji majątku Stowarzyszenia i prowadzenia właściwej dokumentacji z tym związanej
- nadzoru w sporządzaniu rocznej sprawozdawczości finansowej
- odpowiedzialności materialnej za majątek Klubu
- pozyskiwania funduszy materialnych dla realizacji zadań statutowych Stowarzyszenia
- podejmowania innych działań zleconych przez Prezesa
Wiceprezes ds. organizacyjnych - obowiązki
- organizowanie zebrań Zarządu
- nadzór w sporządzaniu rocznych sprawozdań merytorycznych z działalności Stowarzyszenia
- odpowiedzialność materialnej za majątek Klubu
- organizowanie spotkań Członków Stowarzyszenia z udziałem lekarzy i innymi profesjonalistami
- organizowanie spotkań integracyjnych członkiń Klubu
- zaopatrzenie Klubu w środki spożywcze i higieniczne
- współpraca w sprawie wydawnictwa broszur, plakatów oraz innych materiałów edukacyjnych i informacyjnych
- pozyskiwanie funduszy materialnych dla realizacji zadań statutowych Stowarzyszenia
- podejmowanie innych działań zleconych przez Prezesa
- archiwizacja dokumentacji
Sekretarz
- sporządzanie protokołów zebrań Zarządu oraz nadzór nad sporządzaniem protokołów
z Walnego Zebrania Członków (przygotowywanie projektów uchwał)
- prowadzenie rejestracji imprez organizowanych przez Klub
- sporządzanie sprawozdań merytorycznych z działalności Klubu
- kompletowania i przechowywania deklaracji członkowskich
- pozyskiwania funduszy materialnych dla realizacji zadań statutowych Stowarzyszenia
- podejmowania innych działań zleconych przez Prezesa i Zarząd
- prowadzenie dokumentacji tele-adresowej członkiń Klubu
Skarbnik
- prowadzenie ewidencji składek członkowskich
- sporządzanie raportów kasowych i ich rozliczania
- odpowiedzialność materialnej za majątek Klubu
- kasowej odpowiedzialności materialnej
- prowadzenie aktualnej listy członków Stowarzyszenia
- pozyskiwania funduszy materialnych dla realizacji zadań statutowych
- zawierania umów w imieniu Stowarzyszenia w granicach upoważnień i obowiązujących przepisów
- podejmowania innych działań zleconych przez Prezesa i Zarząd
Pierwszy Członek Zarządu
- stała współpraca z wiceprezes ds. organizacyjnych
- działalności edukacyjnej – szerzenia idei wczesnego wykrywania choroby nowotworowej
- wydawnictwa broszur, plakatów oraz innych materiałów edukacyjnych i informacyjnych
- pozyskiwania funduszy materialnych dla realizacji zadań statutowych Stowarzyszenia
- podejmowania innych działań zleconych przez Prezesa i Zarząd
- kontakt z Federacją i Klubami województwa świętokrzyskiego
- organizowania spotkań z opiekunem duchowym Stowarzyszenia oraz wyjazdów członkiń do miejsc kultu religijnego
- odpowiedzialności materialnej za zaopatrzenie klubu w art. spożywcze, środki czystości itp. niezbędne do prowadzenia działalności bieżącej
- pozyskiwania funduszy materialnych dla realizacji zadań statutowych Stowarzyszenia
- podejmowania innych działań zleconych przez Prezesa i Zarząd
Drugi Członek Zarządu - Liderka Ochotniczek
- organizuje grupy wsparcia i samopomocy
- organizuje odwiedziny w ŚCO i nadzoruje nawiązywanie kontaktów
z pacjentami
- prowadzi dokumentację związaną z dyżurami Ochotniczek w szpitalu
i w Klubie
- organizuje zebrania Ochotniczek i spotkania z psychologiem
- uczestniczy w zespole kwalifikującym członkinie Klubu do szkolenia na funkcję Ochotniczki
- sporządza coroczne sprawozdania z działalności ochotniczek
- popularyzacja podstawowej wiedzy o stowarzyszeniu i jego celach
- współpracuje z Federacją Stowarzyszeń „Amazonki” w zakresie szkoleń dla Ochotniczek
- działa w zakresie szerzenia idei wczesnego wykrywania choroby nowotworowej
- podejmowania innych działań zleconych przez Prezesa i Zarząd
VI. Koordynator zadań publicznych i innych działań zleconych przez Prezesa
1. Sporządzanie oferty na zadanie publiczne
2. Współpraca z Samorządem, Wojewodą lub innymi instytucjami
3. Ogólny nadzór nad realizacją projektu
4. Ustalenie harmonogramu finansowego i merytorycznego
5. Sprawozdanie z zadania
- współpraca z księgową (opis faktur do zadania zgodnie ze wzorem)
- kompletowanie dokumentów
- terminowe rozliczenie zadania
Kielce, ……… 2022r.